Wymiana rozrządu 1.9 TDI 90KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kris90
    Drive
    • 2009
    • 64

    Wymiana rozrządu 1.9 TDI 90KM

    Niestety w Octavkach nie ma korektora siły hamowania. Zobacz czy przypadkiem nie masz zagiętego jakiegoś przewodu hamulcowego pod samochodem i wymień przewody gumowe przy tylnej belce bo one potrafią puchnąć i zmniejsza się ich przekrój.
  • slawmax
    Classic
    • 2008
    • 2

    #2
    Wymiana rozrządu 1.9 TDI 90KM

    Witam,

    Wiem, że temat rozrządu był poruszany wielokrotnie.
    Moja O1 to rocznik 2004.04, z silnikiem 1,9tdi 90km, z jedną pompą.

    Jej przebieg to 112 kkm.
    Wg książki serwisowej wymiana przy 150 kkm.

    Po tym co tu przeczytałem, już nic nie mogę zrozumieć.
    Historia w tych silnikach podobno była taka, że w tych przed 2001 wymieniało się co 60tys, potem ulepszyli rozrząd, że zmiana była po 90tys. a teraz w książce mam napisane, że po 150tys. z jedną pompą, a na pompowtryskiwaczach po 120tys.

    Czy może mi ktoś odpowiedzieć, jaki jest właściwy przebieg do wymiany??

    Pzdr.

    Komentarz

    • SuchyX
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1170

      #3
      slawmax, Hmm... w mojej pisało że wymiana co 90kkm odnośnie klektów a autko ja mam z 2003 roku. U mnie pierwsza wymiana była po 90kkm a następne już co 60kkm
      Navi:Asus A639+mod(416@640Mhz)
      Mobil:Uniden PC 68 Elite<->Sirio Performer 5000/dziurka

      Komentarz

      • koja86
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 3178

        #4
        slawmax, tak było pisane ale serwis ASO i tak się zabezpiecza i robi wymianę po 90kkm moja jest z 2003r .Lepiej w tym wypadku dmuchać na zimne :lol:
        Takie zwykłe Ambiente

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          W ALH komus odbilo o napisal w instrukcji ze wlasnie wymiana jest co 150kkm. Wiekszosc ludzi wymienia po 90kkm pozostali po 120kkm.

          Auto bedzie mialo po 4 latach 120kkm wiec mozna bezproblemowo wymienic i po sprawie
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • kristo
            Rider
            S_OCP Member
            • 2004
            • 266

            #6
            Maicroft, Grześ, w mojej instrukcji ( ALH ) pisze, że co 120kkm wymiana paska....
            ale ja zrobiłem jak większość co 90kkm

            i tobie slawmax, też tak radzę, nie czekaj dłużej - wymieniaj....
            Pink Floyd fan.

            Komentarz

            • danie182
              Drive
              • 2006
              • 49

              #7
              w mojej 90ps tez napisane było ze po 90 ale ja wymieniłem po 102kkm i jak sie silnik uruchamiało to było słychac ze cos juz jest nie tak ... jedna rolka sie przycierała (poprostu łozysko juz wysiadło)a wiec z jednym rozrzadem nie ma mozliwosci jazdy bez wymiany
              daNiel

              Komentarz

              • slawmax
                Classic
                • 2008
                • 2

                #8
                Z ciekawości podzielę się z Wami odpowiedzią jaką otrzymałem od Skody Auto Polska.



                Szanowny Panie. Producent samochodów, poprzez zapis w Książce serwisowej, informuje Klientów, że pasek rozrządu należy wymienić, w zależności od modelu auta, np. co 150 000 km. Należy tutaj dodać, iż Producent ma na myśli normalne, czyli nieintensywne, czy też – co się wcale nie rzadko zdarza, nawet ekstremalne eksploatowanie pojazdu. Tak więc termin ten jest obligatoryjny i zdaniem Producenta nie należy go przekraczać. Mając jednocześnie na uwadze fakt, że jest to newralgiczny elementem samochodu, Producent dopuszcza jego wcześniejszą inspekcję, której może dokonać serwis na podstawie wizualnej oceny elementu. Partner Serwisowy ©koda Auto, kiedy stwierdza organoleptycznie nadmierne zużycie paska - sugeruje Klientowi jego wymianę. Jest to działanie na rzecz ochrony interesu Klienta, uzasadnione z punktu widzenia ekonomicznego, a także technicznego. W autach eksploatowanych w trudnych warunkach (wyłącznie ruch miejski, częste i gwałtowne zmiany prędkości obrotowej silnika itp.) pasek rozrządu warto wymieniać wcześniej i częściej, skracając jego przebieg nawet o 50%. Należy przy tym pamiętać, że okres między wymianami paska rozrządu podany przez Producenta, nie jest udzieloną na niego gwarancją. Jest jedynie zalecanym okresem wymiany. Analogicznie rzecz ma się z rolkami napinającymi. Producent zaleca obligatoryjną wymianę tych elementów przy przebiegu 120 000, ale odnosi to do przypadku samochodu eksploatowanego w normalnych warunkach i bez przeciążeń. Zatem warto poddać te elementy (pasek i rolki) wcześniejszej kontroli, po to by zapobiec nieprzyjemnym i brzemiennym konsekwencjom (technicznym, a w konsekwencji także ekonomicznym) ich uszkodzenia. Warto też przy tej okazji wymienić pompę wody, która może w przyszłości stać się bezpośrednią przyczyną zerwania paska (poprzez zatarcie się pompy wody). Z wyrazami szacunku Zespół INFO


                Dodam tylko, że służbowo jeżdże c-maxem i tam jest wymiana po 160tys km i tak też serwis wymienia, więc zupełnie nie rozumiem ściemniania jakie stosuje skoda.
                A pasek wymienie, przed 120tys

                Dzięki za pomoc. Pzdr.

                Komentarz

                • Andja
                  Rider
                  • 2006
                  • 596

                  #9
                  Zamieszczone przez slawmax
                  .....
                  Dodam tylko, że służbowo jeżdże c-maxem i tam jest wymiana po 160tys km i tak też serwis wymienia, więc zupełnie nie rozumiem ściemniania jakie stosuje skoda.
                  A pasek wymienie, przed 120tys

                  Dzięki za pomoc. Pzdr.
                  dopiero przy 160tkm wymiana paska :shock: - napewno tam jest pasek? moze lancuch?

                  opel tez stosowal taki chwyt marketingowy (120tkm) i zle na tym wyszedl. zmienili na 90tkm

                  Komentarz

                  • Dzida
                    RS
                    • 2006
                    • 2253

                    #10
                    Zamieszczone przez Andja
                    dopiero przy 160tkm wymiana paska
                    Tak, znajomy ma fokę TDCI i wymieniał rozrząd po 150 kkm.

                    Komentarz

                    • Octan
                      Rider
                      • 2006
                      • 653

                      #11
                      U mnie wymiana paska wg instrukcji powinna nastapić po 60 tkm ale jak ostatnio wymieniałem to mechanior zaordynował mi komplet rozrzadu na 90 tkm bo one są takie same tyle że ten drugi wykonany jest z wytrzymalszych materiałów.
                      Co do forda c-maxa to mam przekonanie graniczące z pewnością że tam jest łańcuch, tak jak w focusie.

                      Komentarz

                      • pic2ek
                        Rider
                        • 2007
                        • 624

                        #12
                        no oki, a powiedzcie jak sie sytuacja ma w silnikach asv 2005? oczywiscie 90.000 wymiana rozrzadu kpl., no a pozniej? kiedy znow? czy tylko pasek przy 120.000? bo rozumiem ze nie ma co patrzec w ksiazke...

                        Komentarz

                        • tomeeek
                          Drive
                          • 2007
                          • 52

                          #13
                          w tdci jest lancuch, tylko co to za lancuch wymieniany po 150, 160 kkm.
                          od roku 2002 wymiana komletnego rozrzadu co 120 kkm.
                          ale nie zaszkodzi zrobic to po 90 kkm.
                          pozdrawiam,

                          Frank Bullitt " You sell whatever you want, but don't sell it here tonight."

                          Komentarz

                          • qbx26
                            Classic
                            • 2007
                            • 22

                            #14
                            Cześć. A mój mechanik radzi mi jeszcze wymienić pompę wody.... Wymienialiście?? Mam 86tys przejechane i zdecydowałem się wymienić rozrząd, a ten mi tu wyskakuje z dodatkowym wydatkiem 260zł.....
                            Silnik 1.9 TD ALH 90KM
                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              140-150zl za pompe
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • rad10
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 180

                                #16
                                qbx26, Pompe wody wymień obowiązkowo z rozrządem, bo potem będziesz miał problem jak Ci padnie!!! Przypadki takie były opisywane na forum i wiesz mi, że więcej będzie Cię to kosztować!! :twisted: Tak jak kolega Maicroft, napisał można taniej ową pompę kupić!!! Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • lukii23
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 24

                                  #17
                                  A Nawet dużo taniej moja kosztowała 130zł a twój mechanik może chce Ci wstawić oryginał który zużywa sie tak samo jak zamiennik

                                  Komentarz

                                  Pracuję...